Tuesday 18 October 2011

Pengalaman Dengan Manajemen Informatika

Disini aku ingin menceritakan pengalaman aku di jurusan pilihanku di Universitas Putra Indonesia (UPI) iaitu Manajemen Informatika (MI). Sebelumnya,aku mengenal Manajeman Informatika hanya sebatas nama sahaja, tp setelah aku memulai sesi perkuliahan aku diajarkan apa MI yang sebenarnya. Di MI ini aku diajarkan cara menggunakan perisian yang ada didalam komputer dan komponen-komponen computer yang lain secara lebih terperinci.

Antara perisian komputer yang diajarkan kepada aku adalah Microsoft Word dan Microsoft Ecxel. Dahulunya,aku Cuma menggunakan perisian tersebut hanya untuk menaip dan tidak tahu kegunaan menu lain yang ada di perisian tersebut. Dan kini kekurangan aku itu telah dipenuhi oleh dosen yang mengajarku.

Komponen komputer yang telah diajarkan kepadaku pula hardware dan segala macam komponen yang dapat digunakan oleh komputer seperti mouse, keyboard, monitor, hardisk, flashdisk dan banyak lagi. Dosen-dosen yang membimbingku pula tidak serik mengajar aku dan teman-teman yang lain. Di MI ini juga kami bersama-sama dalam apa jua keadaan, susah senang bersama, suka duka kami tetap tempuhi bersama.

No comments:

Post a Comment